seoguru digital agency

Ar galiu SEO pasidaryti pats?

Apie autorių:

Apie autorių:

Ar įmanoma pasidaryti SEO optimizavimą pačiam? Ar tam reikia agentūros? Ką ir po ko daryti, kad mano tinklapis būtų gerai optimizuotas Google paieškai?

Pasidalinti įrašu:

kaip daryti seo tinklapiui

Turinys

Užimtam smulkiojo verslo savininkui, steigėjui ar savarankiškai dirbančiam žmogui svetainės optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) užduotis gali atrodyti itin bauginanti. Juk mes dažniausiai jaučiamės nejaukiai ir visiškai neužtikritai, kai reikia atlikti tai, ko mes visiškai nemokame ir nesuprantame. 

Taip, šioje situacijoje labai tikėtina, kad pasijusite kaip iš medžio iškritę – juk SEO sąvoka apima tiek daug užduočių ir strategijų, kurias reikia atlikti teisingai, kad pasiektumėte tinkamų rezultatų.

Tačiau, jei esate pasirengę skirti šiek tiek savo laiko ir pastangų, mes jums padėsime įsigilinti į SEO pagrindus ir susipažinti su mūsų išbandytomis geriausiomis praktikomis. 

Taigi. 

ar galiu seo pasidaryti pats

Klausimas: Ar galiu SEO pasidaryti pats? 

Atsakymas: Taip, gali SEO pasidaryti pats – nesikreipiant į SEO specialistą ar SEO agentūrą. 

Šiame tinklaraščio įraše apžvelgsime, kaip galite patys pradėti kurti savo SEO strategiją. Taip pat sužinosite, ką reikia padaryti pirmiausiai bei kaip dirba geriausios SEO agentūros. 

Mes pažadame, sunku nebus. 

Šis „How-to” tipo įrašas padės jums lengvai startuoti ir paruošti savo tinklapį Google algoritmams.

Na ką, pradedam!

Kas yra SEO ir kodėl jis toks svarbus sėkmingam verslui

Tam, kad verslas taptų sėkmingu, reikia jam skirti daug savo laiko ir pastangų. Pačioje pradžioje motyvacija siekia aukštumas, norime daryti viską ir paroje tam neužtenka valandų. 

Tačiau čia svarbu nesigriebti daryti viską vienu metu. Geriau lėčiau, bet užtikrintai.

Vienas iš esminių veiksnių, kuris ne tik daro įtaką verslo sėkmei, bet ir padeda jį išsiskirti iš konkurentų, yra svetainės optimizavimas paieškos sistemoms. Optimizavimas – tai ne tik svetainės išvaizdos redagavimas, bet ir pritaikymas tokiems paieškos varikliams, kaip Google.

Svetainės išvaizda ir veikimas yra labai svarbūs faktoriai, kurie gali nulemti lankytojų patirtį ir jų pasitikėjimą jūsų verslu. 

Pagalvokite patys, ieškote naujų batų. Ateinate į tinklapį per Google paiešką arba paspaudus ant patrauklaus reklaminio banerio. Vat paspaudžiate ir laukiate, kol jis pasikraus.

Laukiate, laukiate, laukiate…

Šioje vietoje bent jau aš paspausčiau “atgal”. O jūs?

Arba kita situacija. 

Tinklapis pasikrovė greitai, tačiau meniu juosta kažkur pasislėpus. Arba matote tik bendrą kategoriją “moterys, vyrai”, bet nėra kategorijos “batai”. Arba ji yra, bet nesuskirstyta į smulkesnes kategorijas, ir vyriškų išeiginių batų tenka ieškoti tarp basučių ir kedų.

Nieko gero… Duodu žodį, tai nepatiks ne tik vartotojams, bet ir Google.

Taigi, jau supratote, kad ne tik žmonėms, bet ir paieškos varikliams, tokiems kaip Google, yra svarbu, kad jūsų svetainė būtų lengvai suprantama ir indeksuojama. Tam reikalinga tinkama SEO (paieškos variklių optimizavimo) strategija.

Efektyvi SEO strategija gali padėti jums pasiekti aukštas pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose ir pritraukti daugiau lankytojų į jūsų svetainę. Tai yra nepaprastai svarbu, jei siekiate dažnesnių pardavimų, geresnių apyvartų ir savo verslo klestėjimo. Geras matomumas paieškos rezultatų puslapiuose ne tik padeda pritraukti potencialius klientus, bet ir didina jūsų verslo autoritetą bei pasitikėjimą. 

Ir čia mes kalbame apie pirmąjį Google puslapį. Kaip žinia, į antrąjį eina vos 0.63% iš visų ieškančiųjų. Tarp SEO specialistų labai gerai žinomas Backlink’o atliko įspūdingą tyrimą – išanalizavo net 4 milijonus Google rezultatų tam, kad sužinotų, koks yra organinis CTR reitingas. Daugiau apie šią analizę galite paskaityti čia.

Jūsų SEO strategija turėtų būti išsamiai apgalvota ir pritaikyta jūsų verslo tikslams bei rinkos poreikiams. Tai reiškia, kad jums reikia aiškaus veiksmų plano, kuris apima tinkamą raktažodžių analizę, optimizaciją, turinio kūrimą ir nuolatinį svetainės stebėjimą bei tobulinimą. 

Prisiminkite, be aiškaus veiksmų plano nebus ir užtikrintų rezultatų.

Mes patys jau esame išbandę daugybę būdų, kuriuos taikėme savo verslams bei klientams. Čia mes padarėme vieną svarbią išvadą – nieko gero nepasieksi be tinkamos ir iš anksto paruoštos strategijos. Efektyvi SEO strategija – tai ilgas, nuolatinis ir pastoviai gvildenamas procesas, tačiau ji neabejotinai yra verta tų pastangų.

Na o nuo ko pradėti?

Pirmas žingsnis – SEO auditas

Prieš pradedant, svarbu atlikti išsamų SEO auditą. Šis padės jums suprasti, kurie svetainės aspektai veikia gerai ir kurie reikalauja tobulinimo. SEO auditas taip pat padės jums suprasti, ką daro jūsų konkurentai. Taip pat šioje stadijoje atrandame būdus, kaip konkurentus aplenkti.

 

Kokie svarbiausi faktoriai, kuriuos audituojame?

Auditas atliekamas naudojant tam tikrus įrankius, kurie parodo jums svetainės klaidas. Apie įrankius kalbėsime kiek toliau (o tiksliau – pristatysime jums nemokamus įrankius, kuriuos panaudosite auditui atlikti). Todėl skaitykite toliau.

Čia svarbu nepasiklysti, nes, tikėtina, klaidų atsiras labai daug. Tam, kad dirbti sistemingai, pradėkime nuo tokių klaidų, kurios yra svarbiausios ir daro stipriausią įtaką jūsų tinklapio reitingui.

Pirmiausia, atkreipkite dėmesį į savo svetainės techninę būklę. 

Techninis SEO yra:

  • Svetainės greitis. Turi būti max greita 🚀. O šiaip – rekomenduojamas pakrovimo greitis iki 2 sekundžių, tačiau Google prioritizuoja krovimą iki 0.5 sekundžių.
  • Svetainės pritaikymas mobiliesiems. Būtinai tikrinkite, kaip jūsų svetainė atrodo per mobilųjį įrenginį. Juk nenorite, kad ten viskas “lūžtų”.
  • URL struktūra. Kiekvieno puslapio URL turi turėti to puslapio pagrindinį raktažodį. 
  • Kanoniniai URL (canonical tags) – pasikartojančių puslapių “mama”. Pavyzdžiui, blog’o puslapis dažniausiai turi daugiau nei vieną puslapį. 

Taigi, pavyzdžiui, turime dviejų tipo URL:

Canonical: https://seoguru.lt/blogas/

Alternatyvus: https://seoguru.lt/blogas/?page=1

Google ims indeksavimui ir reitingavimui kanoninį URL. Mes, žinoma, negalime daryti įtakos Google sprendimams. Tačiau mes galime uždėti Canonical Tag’us ant URL, taip nurodydami Google, kad va – šitas URL yra tas, kurį aš noriu indeksuoti.

  • 301 peradresavimas. Na, čia viskas labai lengva. 

Turėjot tam tikrą puslapį su tam tikru turiniu. Vat nusprendėt pakeisti puslapio URL – pakeitėt turinio gyvenamąją vietą. Bet nenurodėt, kur perkėlėte tą turinį, nepadarėte 301 redirect. Kas iš to? Žmogus Google (ar kur kitur) randa seną URL, ant jo paspaudžia, ir BAM – 404 page not found. (Čia atmetimo rodiklis kyla – jūsų tinklapiui tai ne į naudą…) Tam, kad to nenutiktų, paprasčiausiai padarome 301 peradresavimą ir problemų kaip nebūta.

  • Sitemap (svetainės žemėlapis). Svetainės žemėlapis yra toks failas, kuriame mes nurodome informaciją apie visus svetainės puslapius, vaizdo įrašus ir kitus failus bei ryšius tarp jų. Paieškos varikliai, pvz., Google, nuskaito šį failą, kad galėtų efektyviau tikrinti svetainę. Vos padaromas koks pakitimas – Google tai pamato, kad va, turinys buvo atnaujintas, laikas jį dar kartą patikrinti. Šis žemėlapis daromas išskirtinai dėl Google. Kaip jį padaryti? Plugin’ų pagalba arba rankiniu būdu.

Kai pabaigėme su techniniu SEO, keliaujame toliau.

Čia kalbame apie turinį. Kaip žinia, turinys yra karalius. Ypatingai šis teiginys tinka SEO sričiai. Stebėkite savo keliamo turinio kokybę. 

  • Ar jūsų svetainėje yra unikalus ir vertingas turinys, kuris atitinka lankytojų užklausas? 
  • Ar jūsų svetainėje yra tinkamai optimizuotos antraščių žymės (H1, H2, H3 ir t.t.)? Apie šias mes kalbėsime kiek vėliau.

Toliau rekomenduojame peržiūrėti, koks yra svetainės autoriteto balas. Taip pat peržiūrėkite ir nuorodų profilį. Kiek ir kokios kokybės nuorodų yra nukreipta į jūsų svetainę?

Na ir paskutinis dalykas, kurį darome kartu su auditu –  testuojame vartotojo patirtį

Atsižvelgiame į:

  • Ar jūsų svetainė yra lengvai naviguojama? 
  • Ar ji yra draugiška vartotojui? 

Šie yra keli svarbiausi faktoriai, kuriuos verta peržiūrėti, atliekant SEO auditą.

Nemokami įrankiai SEO auditui

Žinoma, auditą galima atlikti ir nepasitelkus jokių įrankių ir visą informaciją susirinkti patiems. 

Kadaise SEO specialistai būtent taip ir dirbdavo. 

Tačiau šiandien, kai internetas yra ženkliai pažengęs, mes neįsivaizduojame savo darbo be nuostabių pagalbininkų – programų, kurios mums padeda atlikti SEO auditą tinklapiams.

Be abejo, jeigu esate jauno verslo savininkas, jūs nenorėsite išleisti šimtų ar tūkstančių eurų tokiems įrankiams, kurių jums nereikės taip dažnai, kaip šioje srityje dirbantiems. Tokiu atveju galima pasinaudoti nemokamomis alternatyvomis.

NEMOKI ĮRANKIAI SEO AUDITUI

 

Yra daugybė nemokamų įrankių, kurie padės jums atlikti SEO auditą. Vienas tokių yra Google Search Console, kuris suteikia labai daug informacijos apie jūsų svetainės veikimą.

Google Analytics yra vienas iš labiausiai reikalingų įrankių, kuris padės ne tik su auditu, tačiau ir įsigilinti į srautų analizę, konversijų sekimą ir naudotojų elgsenos stebėjimą. Šis įrankis suteikia galimybę gauti išsamią ir tikslią informaciją apie lankytojų veiksmus, leidžia suprasti jų poreikius ir pagal tai optimizuoti svetainės veiklą. 

Čia pasakysim paprastai – jeigu esate rimtai nusiteikę dėl SEO, Google analytics yra jūsų must have.

Google keyword planner padės jums atlikti raktažodžių analizę.

Taip pat rekomenduojame Ubersuggest, kuris yra tikrai geras ir specialistų vertinamas įrankis raktažodžių analizei ir konkurentų tyrimui atlikti. Šis buvo vienas pirmųjų įrankių, kuris pradėjo naudoti Google „automatinį frazės užbaigimą” – Google autocomplete.

Screaming Frog yra dar vienas neatsiejamas SEO audito įrankis, kuris geba greitai išanalizuoti visas jūsų svetainės nuorodas, paveikslėlius, CSS, scriptus ir aplikacijas. Šis įrankis leidžia atlikti daugybę SEO užduočių, pavyzdžiui – atrasti nuorodų klaidas, netinkamus peradresavimus, puslapių dublikatus, trūkstamas antraščių žymes ir daug daugiau. Verta paminėti, nors Screaming Frog nėra nemokamas, jis turi nemokamą versiją, kuri yra pakankamai galinga, kad atliktų didžiąją dalį reikalingiausių užduočių.

Atlikus SEO auditą, turėsite aiškų planą, ką reikia tobulinti savo svetainėje, kad ši geriau indeksuotųsi Google paieškoje.

 

Pasirinkite tinkamus SEO raktinius žodžius savo svetainei / verslui

 

Siekiant užtikrinti, kad jūsų svetainė ar verslas būtų gerai matomas internetinių paieškos sistemų naudotojams, svarbu pasirinkti tinkamus raktinius žodžius. Tai yra žodžiai ar frazės, kurios yra susijusios su jūsų svetainės ar verslo veikla ir kurias žmonės dažniausiai naudoja, ieškodami jos turinio internete. 

SEO RAKTAŽODŽIAI

Trumpai tariant – jeigu ieškote rudų batų, tai į Google paieškos laukelį jūs įvedate „rudi batai”. 

Taigi, „rudi batai” ir bus jūsų raktinis žodis.

Žinoma, čia galima išsiplėsti ir papasakoti apie pagrindinius raktažodžius, long-tail raktažodžius, vartotojų intencijas, ieškant tam tikrų raktinių žodžių ir t.t.

Visą šią informaciją palikime specializuotam blog’o įrašui apie SEO raktažodžius ir jų optimizavimą.

Taigi, naudodami tinkamus raktažodžius (SEO keywords), pagerinsite savo svetainės matomumą ir padidinsite srautą žmonių, kurie ją aplanko.

 

Kaip tinkamai išsirinkti raktažodžius savo tinklapiui?

 

Raktažodžių pasirinkimas yra atsakingas procesas, į kurį reikia žiūrėti rimtai. Čia negalima „iš lempos” išsirinkti frazių ar pasirinkti tokias, kurios jums atrodo „fainos” arba tinkamos. 

Tai yra strateginis procesas, kuris reikalauja atidumo ir, pirmiausia, tyrimo. 

Be abejo, svarbu gerai suprasti savo verslo pobūdį ir produktą ar paslaugą, kurią jūs siūlote. Šis žinojimas jums padės įžvelgti galimus raktažodžius, kurie atspindi jūsų pasiūlymo esmę.

Naudokite tokius įrankius kaip Google Keyword Planner ar Ubersuggest, kad suprastumėte potencialių raktažodžių populiarumą ir konkurenciją. Įvertinkite, kiek dažnai žmonės ieško konkrečių raktažodžių ir kiek svetainių jau naudoja tas pačias frazes.

Google keyword planner

Atsižvelkite į savo konkurentų veiksmus. Kokie raktažodžiai naudojami jų svetainėse? Ar yra galimybių naudoti mažiau konkurencingus, bet vis dar populiarus raktažodžius?

Planuokite savo turinį atsižvelgdami į rastus raktažodžius. Kiekvienas puslapis turėtų būti optimizuotas į tam tikrą raktinį žodį. Naudokite jį antraštėse, paveikslėliuų alt tekstuose, ir, žinoma, pačiame turinyje.

Atminkite, kad raktažodžių optimizacija yra nuolatinių pastangų reikalaujantis procesas. Nuolat stebėkite savo svetainės našumą, prisitaikykite prie pokyčių ir tobulinkite savo strategiją, kad užtikrintumėte geriausius rezultatus.

 

Naudokite atgalines nuorodas svetainės autoritetui ir matomumui didinti

 

Jau turbūt pavargote skaityti ir ruošiatės pasiduoti.

Tačiau neverta, nes priėjome prie SVARBIAUSIO.

Na gerai, kiekvienas elementas SEO optimizavime yra svarbus. Tačiau šis, galima teigti, yra šiek tiek svarbesnis, nei kiti (tik truputi 🤏).

Taigi, vienas iš svarbiausių SEO elementų – atgalinės nuorodos (backlinks). 

Šios nuorodos ne tik padeda vartotojams greitai persikelti iš vienos svetainės į kitą, bet ir padeda gerinti jūsų puslapio matomumą bei jo autoritetą. Kuo daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų yra nukreipta į jūsų svetainę, tuo geriau ji indeksuojama paieškos sistemų. 

Skamba sudėtingai? Nudžiuginsiu, nei kiek čia nėra sudėtinga.

Tiesiog būkite kūrybingi, kurkite įdomų, naudingą ir informatyvų turinį, kurį kiti tinklapiai ar tinklaraščiai norės panaudoti savo svetainėje, taip automatiškai nukreipdami savo skaitytojus į jūsų svetainę.

Dar vienas svarbus aspektas yra pasirinkti tinkamas svetaines, kuriose norite turėti atgalines nuorodas. Geriau rinktis tokias svetaines, kurios yra susijusios su jūsų sritimi arba turi panašią tematiką. Taip užtikrinsite, kad atgalinės nuorodos bus kokybiškos ir naudingos ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams, kurie gali būti potencialūs pirkėjai arba klientai. 

Taigi, stenkitės bendradarbiauti tik su jūsų nišą atitinkančiomis ir autoritetingomis svetainėmis, kurios gali prisidėti prie jūsų SEO rezultatų, o ne juos pabloginti.

Be to, svarbu ne tik gauti atgalines nuorodas, bet ir stebėti jų efektyvumą ir kokybę. Analizuokite, kaip tos nuorodos veikia jūsų svetainės srautą, konversijas ir kitus svarbius rodiklius. Tai padės jums suvokti, kurios atgalinės nuorodos yra vertingiausios, o kokios neduoda jokios naudos.

 

Optimizuokite antraštes, meta aprašymus ir paveikslėlius

 

meta aprašymai, h tagai ir paveikslėlių optimizavimas SEO

Taigi, jūs jau ilgai pildote savo tinklapį kokybišku ir unikaliu turiniu, atsižvelgiate į Google E-E-A-T gaires, tačiau vistiek nesulaukiate srauto? 

Taip kartais būna. 

Jei jūsų svetainės turinys tikrai geras, bet nepatraukia jokio dėmesio, taip gali būti dėl blogai optimizuotų antraščių, meta aprašymų, pačio turinio ar paveikslėlių. 

Bet nenusiminkite – optimizacija gali padėti jums pagerinti svetainės matomumą. Viskas, ko tam reikia – tai tinkamai optimizuoti H tagai, Alt tagai ir meta aprašymai.

 

H tagų optimizavimas

 

H tagai yra antraštėse naudojami tagai, kurie padeda žiniatinklio naršyklei suprasti, kas yra svarbiausia jūsų puslapyje. Šie turi būti išdėlioti per visą puslapio turinį. 

H1 tagas – straipsnio ar puslapio pavadinimas. 

H2 tagai – pastraipų antraštės. 

H3 tagai naudojami tada, kai antraštė (H2) gali turėti dukterines antraštes.

Daugiau apie H tagus – kitame straipsnyje.

 

Meta Title ir Description aprašymų optimizacija

 

Meta Description yra trumpas aprašas, kuris paprastai matomas paieškos rezultatų puslapyje po svetainės pavadinimu. Šie aprašymai suteikia vartotojams trumpą šios svetainės turinio apžvalgą ir gali padėti nuspręsti, ar ji yra verta jų dėmesio.

Meta Title – paieškos rezultatų puslapyje matoma antraštė, kuri nusako, kas yra konkrečiame jūsų puslapyje. Čia turi būti panaudotas pagrindinis to puslapio raktažodis.

Meta aprašymai turėtų būti aiškūs ir informatyvūs, o taip pat turėtų apimti raktažodžius, kurie yra svarbūs jūsų svetainei. Tačiau svarbu, kad jūsų meta aprašymai nebūtų perpildyti raktažodžiais, nes tai gali atrodyti dirbtinai ir nepatraukliai.

Meta aprašymai taip pat gali padidinti jūsų svetainės spustelėjimų dažnį (CTR). Jei jūsų meta aprašymas yra įtikinantis ir pateikia tai, ko vartotojas ieško, tai labai tikėtina, kad jis spustelės jūsų svetainės nuorodą.

Sakoma, kad Meta Title ir Description nedaro jokios įtakos Google reitingams. Tai gali būti tiesa, tačiau neverta tikėti viskuo, ką sako Google atstovai. 🤫

Rašant meta aprašymus, stenkitės, kad jie būtų įdomūs ir patrauklūs. Naudokite aktyvų balsą, raginkite vartotojus veikti (pvz., „Sužinokite daugiau”, „Parsisiųskite dabar” ir t.t.) ir stenkitės pateikti vartotojui aiškią naudą.

 

Alt tagai – paveikslėlių optimizavimas

 

Alt tagai yra paveikslėliuose naudojami tagai, kurie padeda paieškos sistemoms suprasti, ką vaizduoja paveikslėlis. Su tinkamai optimizuotomis antraštėmis, meta aprašymais, turiniu ir paveikslėliais, galite pakelti savo svetainės potencialą ir padidinti jos matomumą.

SEO yra galingas įrankis bet kuriam verslui, siekiančiam sėkmės šiuolaikinėje rinkoje. Norint, kad jūsų verslas būtų matomas ir autoritetingas, būtina teisingai atlikti SEO optimizavimą. Šis procesas srities naujokui gali pasirodyti itin sudėtingas. Laimei, čia galima pasinaudoti nemokamais įrankiais, padėsiančiais nustatyti, kurias svetainės sritis reikia tobulinti. Naudojant tinkamus raktažodžius, kokybiškas atgalines nuorodas, rašant unikalų ir į vartotoją orientuotą turinį, kuris bus tinkamai optimizuotas, be abejo pasieksite tai, ko norite. 

Be to, nepamirškite stebėti nuolat besikeičiančių SEO taisyklių, kad išliktumėte šio žaidimo viršūnėje. 

Ir nepamirškite, kad jei visa tai atrodo pernelyg sudėtinga – mūsų kokybiškos SEO paslaugos ir mūsų specialistai yra čia, kad jums padėtų!

Pasidalinti įrašu:

Likite su mumis

Daugiau aktualių naujienų

kas yra google e e a t

Google E-E-A-T, ką tai reiškia?

Kas yra tas baisusis Google E-E-A-T atnaujinimas, apie kurį visus šiuos metus kalba visi SEO specialistai ir turinio kūrėjai?

Scroll to Top